سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 ایده برای عایق صوتی ارزان یا حتی رایگان!

در این مقاله قصد داریم شما را با ایده برای عایق صوتی ارزان آشنا کنیم! با این که سبک زندگی شهری مدرن در کل زندگی آسانی است اما قطعا چند نقطه ضعف قابل توجه هم دارد.

یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده آن که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد آلودگی صوتی است. اگر می خواهید بدانید که چطور یک اتاق را بدون هزینه بالا عایق صدا کنید پس احتمالا شما هم درگیر این مشکلات هستید.

1- وسایل خانه برای عایق صدا درب و پنجره

اگر نمی دانید از کجا پروژه عایق صدا را استارت بزنید، اولین کار این است که به در و پنجره توجه کنید. به مخصوص درب ها در بلوک کردن صدا متقلبند. چون  بیشتر درب ها توخالی می باشند و شکاف میان در و چارچوب باعث می شود سر و صدا به آسانی وارد شود.

راه حل مناسب اما گران قیمت، گرفتن یک در عایق با کیفیت بالا و ضخیم است. برای رسیدن به نتیجه مشابه با کمک وسایل خانگی، اول باید مبلمان را به شکل تاکتیکی روبروی لبه های درب بگذارید. ایده برای عایق صوتی

در مرحله دوم، توجه داشته باشید که پایین در هم می تواند سر و صدای زیادی را وارد خانه کند. برای پیشگیری از آن، یک قالیچه یا فرش ضخیم یا پارچه مشابه آن روی زمین کنار در بگذارید. این می تواند شکاف پایین در را پر کند و برای عایق کردن سطوح دیگر، در را تا حد امکان با مواد با لایه های ضخیم مثل پتوهای ضخیم بپوشانید.

2- از وسایل خانه استفاده کنید!

برای ساکت کردن سر و صدای بیرون و پیشگیری از ورود صدا به داخل اتاق می توانید لوازم خانه را به آسانی با هدف ایجاد عایق، جا به جا کنید. راه مفید برای اطمینان از این که صداها از دیوارها عبور نکنند این بوده که کمد لباس و قفسه های کتاب را به آن دیوارها تکیه دهید. آپ دکو به شما توصیه می کند که روی دیوارهایی که مشترکند و یا به سمت خیابان می باشند تمرکز کنید.

کار دیگری که می توانید برای اضافه کردن جرم به دیوارها انجام دهید این بوده که آن ها را با بوم های نقاشی یا پرده ها دکور کنید.هرچه پارچه ضخیم تر باشد، صدا هم بیشتر می تواند جذب شود. پس اگر قالیچه ای دارید که زیباتر از آن بوده که رویش راه بروید، می توانید آن را به دیوار آویزان کنید. ایده برای عایق صوتی

در واقع، حالا که موضوع ما راجع به دکور است باید توجه داشت که کاغذ دیواری های عایق صدا هم می توانند راه مفیدی برای عایق کردن باشند. این کاغذدیواری ها برعکس کاغذدیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده است. به نظر می تواند ایده خیلی خوبی باشد به خصوص برای دیوارهایی که بعد از جا به جا کردن کمدها و قفسه ها، در معرض نمایش قرار گرفته اند.

 

از آنجا که مواد نرم و مخملی در جذب صدا بهترند، شاید بخواهید در اتاق یک منطقه کوچک پذیرایی هم اضافه کنید.اگر به اندازه کافی بزرگ هست، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی آسانی در آن جای دهید. هردو گزینه آکوستیک اتاق را افزایش می دهد.